Scheve stoeptegel? Meld het via Fixi

Scheve stoeptegel? Meld het via Fixi

Inwoners kunnen sinds kort heel eenvoudig meldingen in de openbare ruimte doorgeven met een de app Fixi. Denk bijvoorbeeld aan het melden van een kapotte lantaarnpaal, een overvolle prullenbak, een speeltoestel dat kapot is of een verkeerslicht dat niet werkt.

Foto: Gemeente

Door gebruik te maken van Fixi kunnen inwoners direct ter plaatse een melding doen. De melding wordt gekoppeld aan de locatie, er kunnen foto’s worden toegevoegd maar je kunt ook zien of eerder soortgelijke meldingen zijn gedaan in de wijk. De inwoner wordt op de hoogte gehouden van de status van de melding. Als de melding is afgehandeld, kan de inwoner de afhandeling beoordelen. 

Kwaliteit van leefomgeving verbeteren

CDA-Wethouder Joost van der Geest: “Met de Fixi app kunnen we onze inwoners beter informeren. We laten zien welke meldingen bij ons al bekend zijn en we houden inwoners via de app op de hoogte van de status van de melding. Ook voor de medewerkers werkt het makkelijker om meldingen af te handelen. Elke melding helpt ons de kwaliteit van onze leefomgeving te verbeteren. Als inwoners iets signaleren wil je uiteraard graag dat het voor hen makkelijk is om dat te melden, Fixi draagt hier enorm aan bij.” 

Inwoner kiest zelf voor makkelijkste manier

Om gebruik te maken van de app hebben inwoners een smartphone nodig. De app is gratis te downloaden via de Appstore of GooglePlay. Naast melden via de app heeft Fixi ook de mogelijkheid om via een website de melding door te geven. De website is te vinden op www.gorinchem.nl/melden. En voor persoonlijk contact of verbetersuggesties kunnen inwoners bellen met 140183. De medewerkers helpen dan om de melding alsnog in Fixi te plaatsen en op te lossen.

Meer Gorinchem nieuws